09 de març 2010

La degustació de la cervesa per a principiants

La gran majoria de crítiques que se'm han fet del meu blog és que és massa complet i que no convida a la lectura. Bé, com que el vull el més complet possible, ja m'està bé: el llegiran els que en tinguin ganes.

Pel que fa a la degustació, també m'han dit que l'apartat és massa complet, massa concret i massa detallat. I això ja molesta més. Si és massa això o allò, tindrà pocs lectors.

Com que l'objectiu d'aquest blog és atraure l'afeccionat cap a una aproximació civilitzada a la cervesa, no convé fer-lo fugir amb textos massa espessos. He intentat doncs fer una fitxa de tast en forma de qüestionari que permeti una aproximació sensorial a la cervesa sense coneixements ni experiència previs. Volia que em quedés curt, però s'ha dilatat una mica.

El poso a disposició per sotmetre'l a crítica i per a usar-lo.

En principi, no calen explicacions. El degustador novell pot agafar el full i usar-lo com a guia i adonar-se que, sense preparació, pot descobrir i distingir moltes més coses de les que s'imaginava, i es convencerà ràpidament que la cervesa pot ser degustada.

En els requadres, només s'ha de posar creuetes. Més avall es requereix una mica més del tastador novell, però sense exageracions.

Obriu doncs aquest document i digueu-me què en penseu. (Millor obriu en una altra pestanya...)



Salut!

1 comentari:

  1. Bé Albert. Respecte a les crítiques sí es cert que el blog és difícil de degustar. :P (analogia al món gastronòmic). Com més estructurada, visual i fàcil de digerir sigui millor. Jo que em dedico a la comunicació et recomanaria fer-lo més visual, destacar frases importants i posar més imatges. Això facilitaria molt la lectura.
    Per altra banda aporto el meu granet de sorra i he unificat les 4 pàgines en format jpg-imatge i les he convertit en un pdf únic que sigui més fàcil de descarregar. Així només clicant a un enllaç l'usuari el pot obtenir. A continuació et passo l'enllaç. És del meu Dropbox, millor descarrega-te'l i puja'l al blog ==> https://www.dropbox.com/s/r6s3r53l05d9ks5/%5BFITXA%5D%20Degustaci%C3%B3-Cervesa-Principiants-Blog-Cervesaencatala..blogspot.com.es.pdf?dl=0

    Sí l'enllaç no va bé, fes-m'ho saber.

    Cuida't!

    ResponElimina